تعمیر درب و پنجره یو پی وی سی

تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی چگونه است؟

درب و پنجره از زمان‌های قدیم تا به امروز یکی از ارکان اصلی هر ساختمانی بوده‌اند. فرقی ندارد که شما یک خانه مسکونی داشته باشید یا یک واحد تجاری، به هر حال لازم است تا درب و پنجره‌های مناسبی را برای مکان خود خریداری کنید. درب و پنجره به دلیل اهمیتی که در ساختمان‌ها دارند، روزبه‌روز به صورت پیشرفته‌تر و با قابلیت‌های جدیدتری ساخته می‌شوند. یکی از انواع بسیار محبوب و پر استفاده این وسیله‌ها، درب و پنجره یو پی وی سی شناخته می‌شوند. با این که این نوع از درب و پنجره‌ها کیفیت بسیار بالایی داشته و از طول عمر و دوام زیادی برخوردارند، اما ممکن است مانند هر نوع از درب و پنجره دیگری دچار خرابی و آسیب‌هایی شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند. که معمولا جوشکاری درب و پنجره راه حل اصلی در تعمیر آنهاست.  از این رو در این مقاله ضمن بررسی مواردی که باعث آسیب دیدن و دلیل خرابی آن‌ها می‌شود، به نحوه‌ی تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی نیز پرداخته‌ایم. پس در ادامه همراه ما باشید.

تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی
تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی

نشانه‌های خرابی درب و پنجره یو پی وی سی

با اینکه این نوع درب و پنجره‌ها دارای طول عمر بالایی هستند اما ممکن است گاها دچار خرابی شوند. یکی از خدمات مهم در جوشکاری سیار همین تعمیر این نوع پنجره است که بعدا در مورد آن به صورت مفصل‌تر صحبت خواهیم کرد. از جمله از نشانه‌هایی که بیانگر خرابی درب و پنجره یو پی وی سی هستند عبارت‌اند از:

• خوردگی در نوارهای دور پنجره
• نشت آب یا رطوبت به داخل ساختمان از درزها
• وارد شدن سر و صدای زیاد از بیرون ساختمون
• زرد شدن پروفیل‌های uPVC
• ترک خوردگی
• ایراد در قفل هنگام باز و بسته کردن
اگر شما هم هر یک از نشانه‌های بالا را دیدید بهتر است تا به فکر تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی باشید.

دلایل خرابی درب و پنجره یو پی وی سی

دلایل خرابی و چگونگی تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی

این نوع از درب و پنجره‌ها ممکن است در اثر عوامل مختلفی خراب شوند. رایج‌ترین نوع خرابی‌ها و چگونگی تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی عبارت‌اند از:

مشکل قفل یا دستگیره
اگر دستگیره و قفل درب یا پنجره یو پی وی سی شما دچار خرابی شده باشد، می‌توانید با روغن‌کاری و یا استفاده از دستمال آب سرد و گرم مشکل را برطرف کنید. اگر با انجام کارهای گفته شده، باز هم مشکل حل نشد بایستی قفل و یا دستگیره به طور کلی تعویض شوند. این کار هم توسط خودتان وهم توسط یک تعمیرکار قابل انجام است.
بخار کردن شیشه‌های پنجره یو پی وی سی
این موضوع بیشتر در زمستان اتفاق می‌افتد و به خاطر عدم تهویه هوا در خانه است. برای حل این مشکل نیز استفاده از تهویه غیرمستقیم در کنار پنجره یا داخل خانه راه کار مناسبی است.

بیشتر بدانید: در مورد درب و پنجره‌های یوپی وی سی بیشتر بدانید.

ورود صدا
یکی از ویژگی‌های اصلی درب و پنجره یو پی وی سی عایق صدا بودن آن است. اگر علارقم استاده از این نوع در بو پنجره باز هم صدای بیرون به داخل خانه شما می‌رسد، می‌توانید با تعویض شیشه‌های آن، تعویض لولاها و یا نصب دوباره شیشه‌ها به تعمیر در بو پنجره یو پی وی سی بپردازید. البته برای حل این مشکل ابتدا بایستی بدانید که علت نفوذ صدا شیشه‌ها است یا لولاها و یا نحوه‌ی نصب آن، پس از فهمیدن این موضوع می‌توانید به راحتی به حل آن بپردازید.
آُسیب دیدگی یراق آلات
یراق آلات در ایجاد امنیت و افزایش کاربرد این وسیله‌های بسیار مؤثر هستند. یراق آلات که به عنوان پوششی محافظ سرتاسر پنجره‌های یو پی وی سی را احاطه می‌کنند، ممکن است در اثر عوامل مختلفی همچون نفوذ آب، رطوبت و … دچار خوردگی و دیگر آسیب‌ها شوند. در واقع محافظ از یراق آلات برای همیشه نا ممکن است و لازم است تا هر چند وقت یک بار به تعویض آن‌ها بپردازید. شما می‌توانید خود یا با استفاده از یک تعمیرکار به راحتی یراق آلات را تعویض کرده و با این کار به تعمیر درب و پنجره یو پی وی سی خود بپردازید.
زرد شدن رنگ پروفیل درب و پنجره
درب و پنجره یو پی وی سی به دلایل مختلفی نظیر کیفیت ساخت پایین پنجره و نکندن برچسب‌های روی پروفیل دچار زردی شوند. اگر شما هم این مشکل را دارید برای تعمیر درب و پنجره یو پی وی سی خود لازم است تا با شوینده‌های مناسب و مجاز آن را تمیز کرده و پس از آن برای جلوگیری از زنگ زدگی، به طور کامل خشکشان کنید.
جدا شدن پروفیل‌های درب و پنجره از هم
این مشکل با اینکه به ندرت رخ می‌دهد اما ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. اگر پروفیل درب و پنجره شما از یکدیگر جدا شده باشند، یا شکستگی‌هایی در آن‌ها دیده شود برای تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی لازم است تا پروفیل‌ها را از طریق جوشکاری بار دیگر به یک دیگر وصل کنید. این مشکل در صورتی رخ می‌دهد که کیفیت پروفیل‌ها بسیار ضعیف باشد و یا دچار ضربه‌های ناگهانی و سنگینی شده باشند.
شکستن شیشه پنجره یو پی وی سی
گاها ممکن است در اثر عوامل مختلفی شیشه پنجره شما بشکند یا دچار ترک خوردگی شود. در این صورت برای حل مشکل تنها کافی است تا یک شیشه یو پی وی سی خریداری کرده و شیشه شکسته را با آن تعویض کنید.
بررسی یک نکته مهم
بسیاری از افراد دست دارند تا خودشان به تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی بپردازند و مشکل خود را حل کنند. اما بایستی توجه داشته باشید که با کمک گرفتن از یک تعمیرکار مجرب و با تجربه مشکلات مربوط به درب و پنجره شما در مدت زمان کم‌تر و به طور کاملی رفع می‌شود. از این رو اگر شما هم قصد تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی را دارید بهتر است در همان ابتدا کار را به یک شخص ماهر و با تجربه بسپارید. اگر مشکلات درب و پنجره شما مربوط به خرابی پروفیل‌ها و یا جدا شدگی آن‌ها می‌شود، می‌توانید با کمک شرکت جوشکاری سیال برای تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی اقدام کنید.

سخن پایانی

درب و پنجره یو پی وی سی به دلیل ویژگی و مزایای بسیار زیادی که دارند به وفور در ساختمان‌های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از درب و پنجره‌ها با این که مقاومت و طول عمر بسیار بالایی دارند اما گاها ممکن است در اثر عوامل مختلفی دچار آسیب و خرابی شوند. در این مقاله انواع خرابی‌های این وسیله‌ها و نحوه‌ی تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی را توضیح دادیم. شما می‌توانید خود به تعمیر این وسیله‌ها بپردازید و یا از یک تعمیرکار برای این کار استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر تعمیرات درب و پنجره یو پی وی سی شما با جوشکاری حل می‌شود، می‌توانید از خدمات جوشکاری سیار استفاده کرده و ضمن پرداخت هزینه معقول و اقتصادی، مشکل خود را به طور کلی رفع کنید.

به ما امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *