خدمات جوشکاری

خدمات جوشکاری و آهنگری

خدمات جوشکاری و آهنگری  شغلی است که پیشینه باستانی در ایران دارد. رشد علوم و تکنولوژی در طول تاریخ سبب شد که بشر به کشفیات تازه‌ای درباره ابزارها و وسایل دست پیدا کند که زندگی را دچار تحول می‌کرد و روز به روز شرایط برای گذران زندگی راحت‌تر می‌شد. یکی از کشفیات مهم بشر همواره در طول تاریخ کشف آتش برای تولید نور و استفاده از گرمای آن برای پخت غذا بود و از مهم‌ترین ویژگی‌های کشف آتش حفاظت بشر در برابر حملات حیوانات وحشی و بقای فردی بود. با گذشت زمان انسان اولیه یاد گرفت که ترکیبات فلزی و غیر فلزی را از یکدیگر تشخیص دهد. کشف آهن از آنجایی پر اهمیت است که می‌توان گفت مهم‌ترین کشف تاریخ بشر پیدایش آهن بود. از ترکیب این دو ( علم آهنگری و جوشکاری در ساده‌ترین حالت) ساخت ابزار و ادوات کشاورزی و سلاح های جنگی حاصل شد. در نتیجه می‌توان گفت که نقش موثری در سیر تکامل بشر ایفا کرد. در این مقاله می‌خواهیم شما را بیشتر با خدماتی که در این حوزه ارائه می‌شود، آشنا کنیم. پس اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری داشته باشید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. 

خدمات جوشکاری و آهنگری
خدمات جوشکاری و آهنگری

خدمات جوشکاری

کاربرد آهن و نقش آن در زندگی روزمره در ابتدایی‌ترین حالت خود شروع شد و به مرور تکامل پیدا کرد. ساخت چاقوها، قفل‌های درها و بست‌هایی که از زمان گذشته تا به امروز مورد نیاز مردم بود با آهن ساخته شد و اکنون بسیاری از ساز‌های بزرگ حاصل دسترنج آدمی با ترکیب آهن و آتش امکان پذیر شد. بر طبق نظر روسو کشف آهن در سال‌های ۱۳۰۰ رخ داده است. بر اساس شواهد و مطالعاتی که در تاریخ صورت گرفته آهن پیش از این نیز وجود داشته، اما کاربردهای آن این قدر گسترده نبوده است. به طور مثال باستان شناسان در گورهای شهر اور از تمدن سومری تبری از جنس آهن پیدا کردند که قدمت آن به حدود سه هزار سال قبل می‌رسد. قطعا برای شما هم پیش آمده که در زندگی روزمره نیاز به ابزاری داشته باشید که لازمه آن مراجعه به یک آهنگر و یا یک جوشکار است. امروزه آهنگری و جوشکاری با هنر و ریاضیات ترکیب شده‌ است و سازه‌های بی نقصی را در دسترس عموم مردم قرار داده است. در عصر امروزی روش‌های جدید و تکنولوژ‌ی‌های روز دنیا سبب شدند تا این مهارت به زیبایی هرچه تمام‌تر در زندگی مردم جا باز کند و انواع جوشکاری متناسب با نیاز کاربران به وجود آمد. از جمله خدماتی که در زمینه جوشکاری انجام می‌شود، عبارت است از:

  • جوشکاری درب و پنجره
  • جوشکاری درب آکاردئونی
  • ساخت انواع حفاظ درب و حفاظ پنجره ها
  • ساخت انواع آلاچیق های فلزی
  • جوشکاری لوله گاز
  • ساخت نرده
  • ساخت انواع قفسه
  • خرده کاری های جوشکاری
  • ساخت و نصب اسکلت ساختمان

اگر نیاز به خدمات جوشکاری در محل دارید، می‌توانید همین حالا از خدمات جوشکاری سیار در تهران ما در سریع‌ترین زمان ممکن و قیمتی ویژه استفاده کنید.

تعریف جوشکاری و آهنگری

در تعریف جوشکاری گفته می‌شود، روشی است که به وسیله آن از طریق حرارت و ذوب مواد و در ادامه سرد شدن مواد، قطعات به یکدیگر وصل می‌شوند. همچنین برای آنکه فلزات ذوب شده در برابر اکسید شدن مقاوم‌تر عمل کنند به نوعی محافظ نیاز دارند که این نوع محافظ در جوشکاری به وجود می‌آید. ما در مقاله جوشکاری چیست؟ به صورت مفصل در رابطه با جوشکاری صحبت کرده‌‍ایم. اگر می‌خواهید در مورد این حرفه بیشتر بدانید، حتما مقاله‌ای که قبلا نوشتیم را بخوانید. تقریبا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده‌ایم.

اما در تعریف آهنگری گفته می‌شود که به کمک نیروی فشار و حرارت به فلزات می‌توان آن‌ها را تغییر شکل داد. آهنگری یکی از قدیمی‌ترین مشاغل است و امروزه نیز کاربردهای بسیاری از آن را می‌توان در زندگی مشاهده کرد. آهنگری در سه دسته‌ی آهنگری داغ، آهنگری گرم و آهنگری سرد تقسیم بندی می‌شود. از نمونه های ترکیب آهنگری و جوشکاری می‌توان به ساخت انواع درها و پنجره‌ها، حفاظ پنجره‌ها و نرده‌ها، حفاظ راه پله‌ها، انواع آلاچیق‌های فلزی، حفاظ اسپلیت‌ها و پایه برای زیر کولر اشاره کرد. همچنین انواع قفسه‌ها برای فروشگاه‌ها و قفسه کتابخانه‌ها، ساخت نردبان و چهارپایه از ملزومات مهمی هستند که با ترکیب آهنگری و جوشکاری ساخته می‌شوند. امروزه این شغل گسترش پیدا کرده و با وجود دستگاه‌های جدید و پیشرفته که بسیار سبک هستند می‌توان از جوشکار سیار و آهنگر سیار نیز استفاده کرد.
ممکن است تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید اما اگر به اطراف خود دقت کنید که ترکیب این دو هنر را می توانید در در داخل منزل و خانه خود بیابید:

• جوش لولای درب منزل و پارکینگ‌ها
• ساخت پایه کولر
• پوشاندن پارکینگ‌ها و حیاط و سقف دار کردن آنها
• ساخت چهارپایه و نردبان فلزی
• ساخت آلاچیق گوشه باغ و یا حیاط شما
• نصب تابلو برای فروشگاه و یا یا سازمانی که در آن کار می کنید
و بسیاری نمونه های دیگر از اهمیت و نقش جوشکاری و آهنگری در زندگی روزمره است.

خدمات جوشکاری اسکلت ساختمان
خدمات جوشکاری اسکلت ساختمان

مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی ساختمان

تا بحال برای شما هم پیش آمده که در خیابانی در حال گذر باشید و سازه‌ای عظیم‌الجثه توجه شما را جلب کند و با خود فکر کنید که چطور این سازه‌ها بر افراشته می‌شوند؟!مراحل ساخت و نصب اسکلت فلزی ساختمان که ترکیبی از آهنگری و جوشکاری است، برای افرادی که در این زمینه مهارتی ندارند، نیز بسیار جذاب است. در ادامه به ساده‌ترین نوع ممکن نحوه نصب اسکلت فلزی ساختمان را توضیح خواهیم داد. اولین قدم برای برپایی یک سازه فلزی این است که باید در فونداسیون کار، صفحه ستون قرار گیرد. به همین منظور از دوربین های نقشه برداری جهت پیاده سازی دقیق محل صفحه ستون‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند بر روی آن بتن بریزند و در حین بتن ریزی صفحه‌ها جابجا نشوند. برای نصب سازه باید این اطمینان وجود داشته باشد که ستون‌ها بتوانند بارهای سازه را به فونداسیون منتقل کنند. به همین منظور از مقاطع مربعی و یا مقاطع H مانند استفاده می‌شود. برای آنکه تیرآهن‌ها را بر روی یکدیگر سوار کنند، از روش های مختلف استفاده می شود. به طور مثال می توان دو تیر آهن را روی یکدیگر در یک سطح صاف طوری قرار داد که بال تیرآهن ها به سمت بالا باشند. در این صورت وسط و انتهای باله‌ها را به یکدیگر جوش می‌دهند. سپس ستون را برمی‌گردانند و وجه زیرین را نیز به همین ترتیب به یکدیگر متصل می‌کنند و عملیات جوش را تا پایان جوشکاری به این صورت ادامه می‌دهند.

بیشتر بدانید: نکات ایمنی در جوشکاری

پس از آنکه ستون‌ها به یکدیگر متصل شدند وقت آن است که ساخت و نصب تیرها انجام شود. با توجه به نوع اتصال اقدامات لازم انجام می‌شود. نوع جوش الکترود مورد نیاز طول جوش و طول تیرها باید به درستی تشخیص داده شده و انجام شود. در مرحله بعد بادبندها نصب می‌شوند و به وسیله جوش به ستون‌ها متصل خواهند شد. بادبندها از سازه‌های مهم در اسکلت‌های ساختمانی هستند و توجه به آنها یکی از مهم‌ترین اقدامات است. در نهایت با بررسی تمام جوش‌ها و کنترل‌های نهایی می‌توان بر اجرای سقف اسکلت اقدام کرد. ما در جوشکار سیار با بررسی نوع پروژه تمامی ابزار و وسایل مورد نیاز را فراهم می‌کنیم و در تمامی کارهای جوشکاری اعم از ریزه کاری‌ها و یا پروژه‌های بزرگ در کنارتان خواهیم بود.

خدمات جوشکاری در منزل

گاهی شرایط ایجاب می‌کند تا خدمات جوشکاری در محل ارائه شود. یعنی جوشکار با فراهم کردن شرایط ویژه در محل حضور پیدا کند و یک سری خرده کاری‌های جوشکاری را در محل مورد نظر انجام دهد. از جمله خدمات آهنگری که می‌شود در منزل یا هر ساختمانی انجام شود، عبارت است از: جوشکاری اسکلت‌های فلزی، جوشکاری درب و پنجره، لوله کشی ساختمان، ساخت انواع پایه‌ها و نرده‌های فلزی. کافی است درخواست خود را مبنی بر انجام خدمات جوشکاری برای شرکت مورد نظر شفاف سازی کنید تا آن‌ها با آماده سازی تجهیزات مورد نیاز به محل مراجعه کنند و کار جوشکاری شما را انجام دهند. 

قیمت خدمات جوشکاری و آهنگری

همان‌طور که در مقاله قیمت و دستمزد جوشکار سیار هم گفتیم، کلیه خدمات جوشکاری بسته به شرایط ممکن دارای قیمت های متفاوتی است و تا زمانی که ما از نیاز مشتری به صورت کامل آگاه نباشیم، نمی‌توانیم قیمت دقیقی را بیان کنیم. زمان مورد نیاز برای انجام خدمات، تجهیزات مورد نیاز و نوع درخواست و استفاده از آخرین متدهای مورد نیاز در جوشکاری از جمله عواملی است که در تعیین قیمت جوشکاری نقش مهمی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت می‌توانید از طریق راه های ارتباطی با ما و یا شماره 09123833802 تماس بگیرید.

کلام پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت جامع در رابطه با خدمات جوشکاری و آهنگری صحبت کنیم و توضیحاتی به شما ارائه دادیم. اگر در این زمینه فعال هستید و یا شغل جوشکاری دارید، خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات و یا حتی نکته ای در این رابطه را از جانب شما در قسمت دیدگاه این نوشته ببینیم. شما تاکنون از چه خدمات جوشکاری استفاده کرده‌اید؟ آیا تا به حال درخواست جوشکار سیار داده‌اید؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *