خدمات آهنگری جوشکاری

جوشکاری درب آکاردئونی

جوشکاری درب آکاردئونی به دلیل افزایش امنیت ساختمان‌ها این روزها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. به همین دلیل به عنوان یکی از خدمات مهم در جوشکاری شناخته شده است. قبل از آنکه به بررسی این نوع جوشکاری بپردازیم، لازم است این نکته را بدانید اگر نیاز به درب‌های آکاردئونی و انواع حفاظ در سریع‌ترین زمان ممکن دارید، می‌توانید از خدمات جوشکار سیار در تهران ما استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آهنگری و جوشکاری انواع درب‌های آکاردئونی خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید. در این مقاله تمامی آنچه را که باید بدانید، توضیح داده شده است.

جوشکاری درب اکاردئونی
جوشکاری درب اکاردئونی

درب اکاردئونی چیست؟

سیستم‌های محافظتی زیادی برای حفاظت از منازل و ساختمان‌ها طراحی شده است. برخی از این سیستم‌ها ساختارهای پیچیده و برخی دیگر ساختارهای ساده‌ای دارند. درب‌های آکاردئونی در حالی که یکی از ساده‌ترین سیستم‌های حفاظتی محسوب می‌شوند، ولی در عین حال جزو مستحکم‌ترین ابزار حفاظتی از منازل نیز هستند. با نصب این درب‌ها می‌توان از ورود سارقین و مزاحمین به داخل خانه جلوگیری به عمل آورد. به بیان ساده‌تر، این سازه‌ها درب‌های ضد سرقت به حساب می‌آیند. این درب‌ها را می‌توان در هر فضایی نصب کرد. علت نام گذاری درب‌های فوق این است که کاملا به ساز آکاردئون شباهت دارند و مانند آن جمع و باز می‌شوند. این درها را می‌توان در زمان عدم استفاده در گوشه‌ای جمع کرد و در زمانی که قصد استفاده از آن را دارید، می‌توانید آن را باز کرده و از آن استفاده کنید.

بیشتر بدانید: دستمزد جوشکاری چقدر است؟

کاربردهای درب آکاردئونی

همواره بیشترین کاربرد درب‌های آکاردئونی در حفاظت از منازل و آپارتمان‌ها بوده است، ولی این به آن معنی نیست که درب‌های آکاردئونی کاربرد دیگری نداشته باشند. از این درب‌ها برای حفاظت از پارکینگ‌ها، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، انباری‌ها، محیط‌های اداری و کارگاهی نیز استفاده می‌شود. کاربرد دیگری که برای درب آکاردئونی وجود دارد، بالا بردن سطح امنیت پنجره ها است. پنجره‌های سراسری و بزرگ نیاز به حفاظت دارند. از طرفی بالکن‌های طبقه اول در ساختمان‌ها که امکان دسترسی به منزل از طریق آن‌ها وجود دارد، نیز به حفاظی مانند درب‌های آکاردئونی نیاز دارند.

بیشتر بدانید: انواع جوشکاری چیست؟

اهمیت جوشکاری درب آکاردئونی

امنیت مهم‌ترین و اولین رکن زندگی است. با استفاده از انواع حفاظ می‌توان امنیت محل زندگی را فراهم کرد. درب آکاردئونی یکی از حفاظ هایی است که حفاظت و کاربرد آن بیش از سایر حفاظ ها است. استانداردهای درب‌های آکاردئونی در سطح قابل قبولی هستند و تا حدود زیادی امنیت را بر قرار می‌نمایند. به علت جوشکاری درب آکاردئونی به در اصلی، امنیت حاصل شده توسط این در ها سطح خوبی دارد. پس می توان گفت درب‌های آکاردئونی به نوعی درب های ضد سرقت محسوب می‌شوند.

بیشتر بدانید: ترفندهای جوشکاری

چرا باید از درب های آکاردئونی استفاده کنیم؟

محیط کار و زندگی و حریم شخصی ما همواره ممکن است توسط مزاحمین و سارقین مورد تهدید واقع شود. برای حفظ امنیت و به وجود آوردن امنیت خاطر برای خود و خانواده بهتر است تغییراتی در جهت بالا بردن امنیت محل کار و زندگی انجام داد. استفاده از سازه‌های امنیتی مانند جوشکاری درب آکاردئونی به درب اصلی منزل یا محل کار به شکل چشم گیری امنیت شما را افزایش خواهد داد.

مزایای درب آکاردئونی

 جوشکاری درب آکاردئونی به درب اصلی راه امنیتی ساده‌تری به حساب می آید و هزینه ی کم تری دارد ولی در عین حال کارایی این درب ها قابل قبول است به همین علت این درب‌ها انتخاب تعداد زیادی از افراد هستند.
 کاربری این درب ها ساده است و همه ی افراد با هر سن و توانایی جسمانی می‌توانند به راحتی آن‌ها را باز و بسته کنند که این هم مزیتی برای این درب‌ها به شمار می‌آید.
 پس از جوشکاری درب آکاردئونی، این حفاظ کاملا به روی درب منطبق می‌شود و حداقل فضای ممکن را اشغال می‌کند.
 درب آکاردئونی استحکام بسیار بالایی دارد، بنابراین امنیت در سطح بالایی را به وجود می آورد.
 درهای آکاردئونی تنوع ظاهری زیادی دارند که به این دلیل می‌توانند باعث زیبا سازی محیط بشوند. حتی در صورت خستگی از رنگ این درب‌ها می‌توانید رنگ آن‌ها را به آسانی عوض کنید.
 از آن جا که جوشکاری درب آکاردئونی روی درب اصلی اتفاق می افتد، سارقین اگر بخواهند وارد منزل بشوند، باید دو برابر زمان عادی زمان صرف کنند که این خود باعث می‌شود زمان مورد نیاز و کافی در اختیار بیگانگان برای ورود قرار نگیرد.
 به دلیل استحکام بالا، شرایط جوی باعث فرسودگی این درب‌ها نمی‌شود و ماندگاری بالای درب‌های آکاردئونی آن‌ها را به انتخابی مقرون به صرفه تبدیل می‌کند.
 درب‌های آکاردئونی دارای قفل های توکار هستند که امنیت این درب‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

معایب درب آکاردئونی

 پس از جوشکاری درب آکاردئونی، ظاهر درب شما تغییر می‌کند. این تغییر ممکن است برایتان دل‌نشین نباشد. عمده‌ی مشکل این تغییر ظاهر در آپارتمان‌ها اتفاق می‌افتد که همسایه ها ممکن است نسبت به این تغییر به سادگی کنار نیایند.
 این درب‌ها سیستم خودکار برای جلوگیری از ورود سارقین و مزاحمان را ندارند.
 قسمت لولای این درب ها در واقع نقطه ی ضعف آن ها محسوب می شود. سارقین دیلم را در لولا ها قرار می‌دهند و از این طریق باعث از هم در آمدن لولاها و باز شدن درب می‌شوند. البته می‌توان این ایراد را به راحتی با استفاده از لولای سه پارچه رفع نمود.

مراحل جوش کاری درب اکاردئونی
مراحل جوش کاری درب اکاردئونی

مراحل جوشکاری و نصب درب آکاردئونی

نحوه‌ی جوشکاری درب آکاردئونی به شیوه ای است که نرده ها قابلیت این را دارند که حرکت کنند و جمع و باز بشوند. این طراحی ساده کاربری این حفاظ‌ها را افزایش داده است. ساخت حفاظ برای هر در به شکل جداگانه انجام می‌شود. این سازه‌ها با توجه به ابعاد هر درب ساخته می‌شوند. این امکان وجود دارد که برای سایزهای استاندارد درب‌های پیش ساخته سفارش داد، ولی معمولا نیاز است که در محل حضور پیدا کرد و درب را اندازه گیری کرد. حفاظ آکاردئونی در کارگاه ساخته می‌شود و در محل سفارش نصب شده و جوش داده می شود. لازم است حتما در نزدیکی درب مورد نظر برق وجود داشته باشد، زیرا در هنگام جوش کاری به برق احتیاج است.
جوشکاری درب آکاردئونی بسیار ساده است و به سرعت به اتمام می‌رسد. دلیل استفاده از جوشکاری به جای استفاده از پیچ و مهره این است که سطح امنیت حفاظ افزایش پیدا کند. اگر جوشکاری با کیفیت بالا انجام شده باشد به سادگی نمی‌شکند. نرده‌ها نیز از قبل روی درب نصب شده اند و نیازی به نصب در محل ندارند.

نرخ خدمات جوشکاری درب آکاردئونی

درب‌های آکاردئونی از آهن غیر بازیافتی و پروفیل مرغوب ساخته می‌شوند که این مسئله در هزینه‌ها تاثیر گذار خواهد بود. از طرفی قیمت جوشکاری و اجرت نصب کننده‌ی درب در هر سفارش متفاوت از سفارش دیگر است. میزان آهن مصرفی، ابعاد حفاظ آکاردئونی و دستمزد جوشکار از مهم ترین عوامل و تعیین هزینه‌های نهایی ساخت و نصب درب‌های آکاردئونی است.

جوشکاری سیار درب آکاردئونی

از گذشته‌های نه چندان دور تا کنون جوشکارهای سیار مشغول به فعالیت هستند. آن‌ها ابزارشان را به همراه خود و درون وسیله‌ی نقلیه جا به جا می‌کنند. این جوشکار ها برای سفارش گیری به محل می‌روند و می‌توانید از آن‌ها بخواهید با اندازه گیری ابعاد درب محل مورد نظرتان یک درب آکاردئونی برای شما ساخته و همراه خود بیاورند و آن را برایتان نصب کنند.

در این مقاله سعی کردیم به صورت جامع در رابطه با جوشکاری درب‌های آکاردئونی، نحوه‌ی انجام آن و مزایا و معایب این نوع درب برای جوشکاری صحبت کنیم. خوشحال می‌شویم اگر نظر یا پیشنهادی در مورد این مطلب و یا حتی نکته‌ای که به آن اشاره نشده است را در قسمت دیدگاه این نوشته با ما و تمامی مخاطبان به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *