آشنایی با درب و پنجره یو پی وی سی

امروزه اغلب افرادی که در زمینه ساخت‌وساز و نوسازی آپارتمان یا ساختمان‌های قدیمی فعالیت دارند، نام درب و پنجره یو پی وی سی را شنیده‌اند. این محصولات از مواد پلیمری سخت و غیرقابل انعطاف ساخته می‌شوند و uPVC مخفف عبارت “پلی وینیل کلراید سخت” است. درب و پنجره uPVC از طول عمر بالا و استحکام زیادی در مقابل عوامل محیطی برخوردار است، علاوه‌ بر این نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد. پروفیل‌های یو پی وی سی دارای وزن سبک‌تری نسبت به پروفیل‌های سنتی مثل چوب، آهن و آلومینیوم هستند. این ماده کاملا غیرسمی است و در مقابل تغییر رنگ، مقاوم است. استفاده از درب و پنجره‌های یو پی وی سی مانع هدررفت دما می‌شوند و عایق صدا هستند که می‌توانید در خدمات جوشکاری سیار این نوع پنجره ها را سفارش دهید. در ادامه ویژگی‌ها و مزایا استفاده از محصولات یو پی وی سی می‌پردازیم.

درب و پنجره یو پی وی سی

تفاوت درب و پنجره یو پی وی سی و پی وی سی

درب و پنجره ساختمان معمولا در معرض نور خورشید، تغییرات دمایی شدید و عوامل محیطی قرار دارند، بنابراین استفاده از متریال باکیفیت منجر به بالا رفتن طول عمر آنها و کاهش هزینه‌ها می‌شود. پی وی سی از مواد پلیمری شبیه پلاستیک ساخته می‌شود و معمولا در صنایع مختلف از قبیل ساختمان‌سازی و لوله‌کشی کاربرد دارد. این ماده انعطاف‌پذیر و سبک است و به‌راحتی برش داده می‌شود.

یو پی وی سی از PVC ساخته می‌شود اما از آنجایی‌که پی وی سی در مقابل نور و گرما آسیب‌پذیر است و با اکسیژن ترکیب می‌شود، در پروسه ساخت uPVC از ترکیبات و مواد پایدارکننده استفاده می‌شود. علاوه‌براین، مواد پرکننده‌ای مثل کربنات کلسیم برای افزایش استحکام و مقاومت آن به‌کار برده می‌شود.
درب و پنجره یو پی وی سی مقاومت بسیار بالایی در مقابل اشعه ماوراء بنفش دارند و دچار تغییر رنگ نمی‌شوند. به همین دلیل امروزه استفاده از آنها در صنعت ساختمان‌سازی بسیار رایج است و جایگزین مناسبی برای پنجره‌های پی وی سی محسوب می‌شوند.

بیشتر بدانید: پیشنهاد می‌کنیم حتما در مورد جوشکاری درب آکاردئونی هم مطالعه کنید. ما در مقاله مربوطه درباره مزایای این نوع درب‌ها به صورت مفصل صحبت کرده‌ایم.

مزایا استفاده از درب و پنجره یو پی وی سی

درب و پنجره یو پی وی سی مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط آب‌وهوایی سخت دارند و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند. این محصولات علاوه‌بر دوام و استحکام بالا، به تعمیر و نگهداری خاصی نیاز ندارند. درب و پنجره uPVC دچار پیچ‌خوردگی، زنگ‌زدگی و خوردگی نمی‌شود و شما می‌توانید به مدت طولانی و بدون صرف هزینه نگهداری از آنها استفاده کنید. در ادامه مزایا استفاده از محصولات یو پی وی سی ذکر می‌شود.

• مقرون‌به‌صرفه بودن
درب و پنجره یو پی وی سی نسبت به نمونه‌های ساخته شده از چوب، آلومینیوم و آهن قیمت مناسب‌تری دارند. از آنجایی‌که این محصولات در برابر رطوبت مقاوم هستند، نیاز به تعمیر و نگهداری و رنگ کردن ندارند و در نتیجه هزینه نگهداری از آنها بسیار پایین است.
• ضدآب بودن
یو پی وی سی کاملا در مقابل رطوبت مقاوم است و می‌توان از آن در شرایط آب‌وهوایی مختلف استفاده کرد. هنگام نصب درب و پنجره یو پی وی سی، یک لایه دوطرفه TPE در اطراف درز و قاب قرار می‌گیرد که از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین در زمان نصب، گوشه‌های پروفیل با دقت جوشکاری می‌شود و راه نفوذ رطوبت را کاملا مسدود می‌کند.
• عدم نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم
محصولات ساخته شده از یو پی وی سی نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند و فقط باید گردوغبار و آلودگی پروفیل‌های درب و پنجره uPVC را چند بار در سال تمیز کنید. درب و پنجره یو پی وی سی در مقابل زنگ‌زدگی و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند و برای نگهداری از آنها لازم نیست که شرایط ویژه‌ای فراهم آورید.

• عدم تغییر رنگ
اغلب محصولات مثل آلومینیوم و آهن در مجاورت با رطوبت و نور آفتاب دچار تغییر رنگ می‌شوند اما درب و پنجره یو پی وی سی را می‌توان برای مدت طولانی و بدون تغییر در کیفیت اولیه آنها مورد استفاده قرار داد.
• بهداشتی بودن
یو پی وی سی از پایایی بالایی برخوردار بوده و با اکسیژن ترکیب نمی‌شود و کاملا غیرسمی است. این ماده برای بدن انسان کاملا بی‌ضرر است و به همین دلیل در محصولات پزشکی و دندانپزشکی نیز کاربرد دارد. با استفاده از درب و پنجره یو پی وی سی علاوه بر زیبایی می‌توانید سلامت و بهداشت محیط خانه خود را تضمین کنید.
• عایق دما و صدا
درب و پنجره یو پی وی سی عایق دما هستند و همین ویژگی موجب جلوگیری از هدررفت انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. از آنجایی‌که این محصولات عایق صدا نیز هستند، موجب می‌شوند که سروصدای محیط به داخل ساختمان منتقل نشود و آلودگی‌های صوتی را تا یک‌هشتم کاهش می‌دهند.
• طول عمر بالا
محصولات تولیدشده از یو پی وی سی، در برابر رطوبت، آلودگی محیطی، خوردگی، زنگ‌زدگی و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند و می‌توان از آنها در شرایط مختلف محیطی استفاده کرد.
• تنوع مدل و زیبایی ظاهری
یو پی وی سی قابلیت شکل‌پذیری خوبی دارد، به همین دلیل درب و پنجره یو پی وی سی از تنوع خوبی در طرح و مدل برخوردارند. این محصولات معمولا در رنگ سفید تولید می‌شوند اما قابلیت رنگ‌پذیری دارند و شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون خود، رنگ موردعلاقه‌تان را روی آنها اجرا کنید. محصولات یو پی وی سی ظاهری زیبا و مدرن دارند و استفاده از آنها موجب افزایش جذابیت بصری ساختمان می‌شود.
• ضدسرقت بودن
در درب و پنجره uPVC از قفل چندنقطه‌ای استفاده می‌شود که ضدسرقت است و موجب افزایش امنیت ساختمان می‌گردد.
• مقاومت بالا در برابر آتش‌سوزی
محصولات یو پی وی سی در برابر آتش مقاومت خوبی دارند و در زمان آتش‌سوزی از نفوذ شعله به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند.• سازگار با محیط زیست
یو پی وی سی قابل بازیافت است، علاوه‌براین در ترکیبات آن از مواد بدون سرب و سازگار با طبیعت استفاده می‌شود. مجموعه این ویژگی‌ها موجب شده که این ماده کاملا برای طبیعت بی‌ضرر باشد.

قیمت درب و پنجره یو پی وی سی

قیمت درب و پنجره یو پی وی سی

محصولات یو پی وی سی در انواع درب و پنجره تک‌جداره، دوجداره و چندجداره تولید می‌شوند که مقاومت‌های مختلفی در برابر صدا و دما دارند. شما می‌توانید با توجه به کاربرد آنها و نیاز ساختمان برای تهیه انواع مختلف درب و پنجره یو پی وی سی اقدام فرمایید. عوامل مختلفی از جمله برند تولیدکننده، کیفیت مواد اولیه، کیفیت یراق‌آلات و تجهیزات، ابعاد درب و پنجره و مدل آن در تعیین قیمت درب و پنجره uPVC نقش دارند. اما با توجه به طول عمر و استحکام این محصولات می‌توان گفت درب و پنجره یو پی وی سی نسبت به سایر محصولات از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری برخوردار هستند.

نتیجه‌گیری

یو پی وی سی نوعی ماده پلیمری است که از مقاومت، استحکام و طول عمر بالایی برخوردار است. امروزه از این ماده در ساخت درب و پنجره، لوله، مواد پزشکی و دندانپزشکی استفاده می‌شود. درب و پنجره یو پی وی سی را می‌توان در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف و بر اساس نیاز ساختمان سفارش داد.
درب و پنجره uPVC در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند و عواملی نظیر نور خورشید تأثیری در تغییر رنگ آنها ندارند. این محصولات مانند سایر پروفیل‌های ساخته شده از آلومینیوم، آهن و چوب نیاز به مراقبت و نگهداری مستمر ندارند و فقط کافی است چند بار در سال آنها را از گردوغبار و آلودگی تمیز کنید تا زیبایی ظاهری‌شان حفظ شود. محصولات یو پی وی سی، عایق‌های خوبی در برابر دما و حرارت هستند و به همین منظور از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند.
شرکت جوشکار سیار با سالها تجربه در زمینه جوشکاری درب و پنجره یو پی وی سی، آماده ارائه انواع خدمات جوشکاری سیار در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه است. برای اطلاع از قیمت خدمات جوشکاری و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با شماره ۰۹۱۲۳۸۳۳۸۰۲ تماس بگیرید.

به ما امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *